FANDOM

Darth Maul oli Zabrak Sithin musta valtias galaktisen tasavallan viimeisinä vuosina.

ElämänkertaMuokkaa

Varhainen elämäMuokkaa

Darth Maul syntyi Dathomirilla vuonna 43 BBM tuntemattomalla nimellä galaktisen tasavallan hallinnan viimeisinä vuosina. Hän kuului yöveljiin, ja jossain vaiheessa hänen kehonsa maalattiin mustia tatuointeja, jotka olivat soturimerkkejä. Jo hänen nuoressa iässään, Sithlordi Darth Sidious saapui Dathomirille ja vei varhaisen ikäisen Maulin pois kotoa opettaakseen hänelle voiman pimeän puolen salat.

Viimeinen testi ja SithlordiMuokkaa

Omat oppilaatMuokkaa

EnnustusMuokkaa

Naboon kriisiMuokkaa

Naboon ivaasioMuokkaa

Kuningatar Amidalan etsintäMuokkaa

Naboon taisteluMuokkaa

Ensimmäinen kuolemaMuokkaa

Värinää voimassaMuokkaa

UudelleensyntyminenMuokkaa

PaluuMuokkaa

Moffit ja separatistitMuokkaa

SuunnitelmaMuokkaa

Kaksintaistelu KorribanillaMuokkaa

Keisarillinen sisällissotaMuokkaa

Varhaiset taistelutMuokkaa

Suuren aseen etsintäMuokkaa

KidnappauksiaMuokkaa
Sith-holocronien etsintäMuokkaa
Rahm Kotan kidnappausMuokkaa
Piilotetun jeditemppelin taisteluMuokkaa

Viimeiset liikkeetMuokkaa

Hyökkäys NaboolleMuokkaa
Senaatin valtausMuokkaa
Seljavalomiekan etsintäMuokkaa

Vallattuaan senaatin ja sen myötä galaksin, Maul alkoi etsiä Seljavalomiekkaa, galaksin voimakkainta valomiekkaa, jonka tiedot hän sai piilotetusta jeditemppelistä. Hän matkasi Besbinille, jossa hän pakotti vanhan miehen, Dylianin kertomaan missä seljavalomiekka oli. Kerrottuaan että joku oli vienyt miekan viisikymmentä vuotta sitten, Maul katsoi Dylian mieleen ja näki kyseisen miehen: Se oli Maulin kuollut mestari Darth Sidious. Muistettuaan minne hän oli haudannut kuolleen mestarinsa, Maul tappoi Dylianin, ja lähti kohti Iridoniaa.

Maul saapui Iridonialle, ja hänen läsnäolonsa herätti muutamien palkkionmetsästäjien huomion. Ollessaan lähellä hautausmaata jossa Sidiouksen kuollut ruumis oli , muutama palkkionmetsästäjä saapui. He kertoivat että tasavalta maksaisi malttaita saadakseen sithien imperiumin johtajan jotta sota loppuisi, mutta Maul sanoi että he olivat hölmöjä kun uskalsivat kohdata sithin mustan valtiaan, ja kuristi heidät helposti. Hän saapui lopulta hautaan ja avasi Sidiouksen haudan, haukkui mestariaan heikoksi ja vei miekan, uskoen että voisi viimein estää ennustusta toteutumasta.

Coruscantin taisteluMuokkaa
Viimeinen kuolemaMuokkaa

PerintöMuokkaa

PersoonallisuusMuokkaa

Voimat ja taidotMuokkaa

Kulissien takanaMuokkaa

  • Darth Maulia esitti Ray Park kaikissa hänen elokuvaesiintymisissään. Hänen äänenä toimi Peter Serafinowicz.
  • Maulin oikea nimi ja alkuperä ovat olleet tuntemattomissa, eikä niitä ole paljastettu kirjoissa. The Clone Wars tv-sarja paljastaa että hän syntyi Dathomirilla, vaikka aiemmin arveltiin että hän syntyi Iridonialla.

EsiintymisetMuokkaa

Kanoonittomat esiintymisetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki